Na rynku istnieje wiele zabezpieczeń antykradzieżowych, które różnią się od siebie zasadą działania. Znajdziemy blokady w pełni elektroniczne, jak również mechaniczne oraz takie z pogranicza tych dwóch światów. Są nimi blokady analogowe, które można obsługiwać np. za pomocą telefonu komórkowego lub karty Bluetooth. Jednym z takich urządzeń jest zabezpieczenie oferowane przez Meta System. Jak działa to urządzenie? Jak wypada w porównaniu do blokady CanLock?
Meta System vs CanLock – czym jest system keyless?
Dziesiątki lat wstecz, funkcję kluczyków samochodowych pełniły rozmaite korbki i prymitywnie ukształtowane kawałki blachy. System ten przeszedł w toku ewolucji naprawdę długą drogę, czego efektem są obecne systemy dostępu bezkluczykowego keyless.
CanLock może zabezpieczyć przed
kradzieżą również Twoje auto
Wypełnij formularz, a my sprawdzimy czy możemy Ci pomóc
Działanie tego systemu opiera się o zdalną komunikację między oryginalnym pilotem a centralką w samochodzie. W momencie pociągnięcia za klamkę, nadajnik w aucie wysyła zapytanie w poszukiwaniu zdefiniowanego sygnału kluczyka. Gdy spotka się ze zgodną odpowiedzią zwrotną, zamek centralny zostaje odblokowany. Obecnie za pomocą pilota można nie tylko otworzyć auto, ale również zdalnie uruchomić silnik, a – w niektórych przypadkach – nawet zaparkować.
Meta System vs CanLock – wady systemu keyless
Dostęp bezkluczykowy, powszechnie obecny w nowych autach, jest bardzo ceniony przez kierowców, przede wszystkim ze względu na wygodę użytkowania. Warto jednak zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa wynikające z korzystania z tego systemu. Chodzi tu przede wszystkim o nowoczesne metody kradzieży aut, wykorzystujące narzędzia przechwytujące sygnał pilota. Mamy z tym do czynienia w przypadku kradzieży „na walizkę” lub „na gameboya”.
Zabezpieczenie antykradzieżowe Meta System
Ze względu na duże niebezpieczeństwo kradzieży samochodu, właściciele nowszych modeli decydują się na zamontowanie w pojeździe dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego. Jednym z popularnych rozwiązań jest Immobilizer Meta M43, czyli analogowe urządzenie wzbogacone o możliwość komunikacji Bluetooth. Urządzenie działa w prosty sposób – alarm uzbraja się w momencie wyłączenia silnika i zaniku sygnału z transpondera zbliżeniowego.
W komplecie znajdziemy dwa transpondery zbliżeniowe, którymi można uzbrajać i rozbrajać alarm. Immobilizer może działać w trzech trybach: automatycznym (transpondery nadaje cały czas), manualnym (transponder nadaje tylko po naciśnięciu przycisku) oraz pasywnym (uzbrajanie i rozbrajanie przy użyciu klucza kodowego).
Producent Immobilizera, Meta System, zwraca uwagę na nowe oprogramowanie, które umożliwia dwustopniową weryfikację użytkownika, zapewniającą prawidłowe działanie systemu nawet w strefie silnych zakłóceń. Urządzenie dodatkowo posiada tryb awaryjny, który można uzbroić za pomocą klucza kodowego.
Firma Meta System zwraca również uwagę na sposób szyfrowania. Jak czytamy na stronie produktu: „Komunikacja transponderów radiowych z centralą (odbywa się) przy zastosowaniu technologii łączności opartej na systemie kodowania dynamicznie zmiennego w standardzie KeeLoq”.
Zabezpieczenie antykradzieżowe CanLock
Produkowana przez Zabezpiecz-Auto.pl, blokada antykradzieżowa CanLock to rozwiązanie, które jest bardzo popularne na polskim rynku. Działa w oparciu o magistralę CAN. Bez odpowiedniej autoryzacji (kod PIN, brelok Bluetooth lub aplikacja mobilna) blokuje przesył impulsów do kluczowych komponentów auta, np. rozrusznika lub skrzyni biegów. A to uniemożliwia odjechanie autem. W przeciwieństwie do wyżej wymienionego systemu, CanLock to rozwiązanie w 100% cyfrowe – nie posiada więc żadnych analogowych części, które mogłyby ulec uszkodzeniu lub zużyciu.
Dodatkowo, blokada antykradzieżowa CanLock posiada specjalny mikroprocesor zaprojektowany specjalnie dla branży Automotive. Zapewnia on optymalne działanie systemów bezpieczeństwa, co ma bardzo duże znaczenie zwłaszcza w dobie cyfrowych ataków hakerskich.
Dodatkowo warto wspomnieć o kwestii produkcji zabezpieczenia CanLock – urządzenie zostało zaprojektowane w Polsce, tutaj odbywa się również jego produkcja. Montażem blokady zajmują się wykwalifikowani fachowcy, co zapobiega późniejszym problemom, mogącym skończyć się nawet uszkodzeniem pojazdu.
Przy zakładaniu blokady antykradzieżowej CanLock, nie ma potrzeby przecinania wiązki elektrycznej, wiercenia otworów w karoserii ani przeprowadzania żadnych innych czynności, które mogłyby naruszyć fabryczną gwarancję auta. W przypadku nowych lub kilkuletnich pojazdów o znacznej wartości to szczególnie istotne.
CanLock od Zabezpiecz-Auto.pl oferowany jest w kilku wersjach wyposażeniowych, ściśle dopasowanych do poszczególnych grup klientów. W ofercie znajdziemy m.in. wersję Standard, Comfort, Premium, Premium+Laweta oraz Pro.
Meta System vs CanLock – jaki system wybrać?
Nowoczesne techniki kradzieży pojazdów stosowane przez złodziei wymuszają na producentach montowanie coraz lepszych zabezpieczeń. Niestety, fabryczne blokady ciągle nie są odporne na kradzieże „na walizkę” lub „na gameboya”, dlatego warto wyposażyć auto w dodatkowe zabezpieczenie. Wśród nich należy wybierać tylko rozwiązania w pełni cyfrowe, co zapewni najwyższą skuteczność.
CanLock może zabezpieczyć przed
kradzieżą również Twoje auto
Wypełnij formularz, a my sprawdzimy czy możemy Ci pomóc
Dowiedz się więcej:
- Jak CanLock ochronił właściciela przed stratą pojazdu? Przeczytaj.
- Keyless Protector vs CanLock – co lepiej chroni przed kradzieżą?
- Do czego może prowadzić nieumiejętny montaż zabezpieczenia antykradzieżowego?
- Zabezpieczenie antykradzieżowe CanLock – wersje urządzenia
- Kradzież „na walizkę” – co to takiego?
- Kradzież „na lawetę” – na czym polega?
- Kradzież „na gameboya” – co warto wiedzieć?
- TOP5 – najlepsze zabezpieczenia antykradzieżowe
- Immobilizer CAN – jak działa?
- Keyless Protector vs CanLock – co lepiej chroni przed kradzieżą?
- Autoalarm z GPS – porównanie najpopularniejszych modeli