BMW M6 oznaczone jako E63 jest ostatnim samochodem bawarskiego producenta, który wyposażono w wysokoobrotowy silnik V10. Ten silnik znalazł zastosowanie również w modelach M5 i M6. Zakończenie produkcji tej jednostki napędowej na rzecz podwójnie doładowanego silnika V8 dla fanów „emek” oznacza koniec pewnej epoki. Właśnie takie auto, czyli BMW M6 z 2014 roku trafiło ostatnio do naszego serwisu.
BMW M6 – mocy nigdy za wiele
Z zewnątrz, najmocniejszą serię 6 rozpoznacie po imponujących wlotach powietrza, poszerzonych nadkolach, dachu wykonanym z włókna węglowego oraz czterech końcówkach układu wydechowego. Całość jest podkreślona wyjątkowym lakierem o nazwie „błękit San Marino”, który w połączeniu z czarnymi felgami sprawia, że coupe z Bawarii prezentuje się niezwykle efektownie. Jedynie złote zaciski hamulcowe wyglądają jakby były „nie od kompletu”, jednak nie możemy ich zmienić, jeśli wybierzemy zestaw ceramicznych tarcz. Wnętrze samochodu trudno nazwać sportowym, gdyż dominuje w nim luksus w najwyższym wydaniu. Skóra, włókno węglowe oraz materiały najwyższej jakości tworzą elegancką atmosferę, która sprawia, że czujemy się bardziej jak w luksusowej limuzynie niż w samochodzie, który ma pobijać rekordy na torze. Mimo niskiego profilu, sportowe fotele są wygodne i doskonale podtrzymują ciało. Takie dopracowanie najdrobniejszych detali jest charakterystyczne dla marki BMW.
Przy budowie BMW M6 zastosowano aluminium oraz różnego rodzaju kompozyty, co przyczyniło się do niskiej wagi samochodu, wynoszącej zaledwie 1925kg. Pod karoserią kryje się również duża ilość elektroniki, która ma pomóc w jak najlepszym wykorzystaniu potencjału pojazdu. Skrzynia biegów, zawieszenie, silnik oraz układ kierowniczy mogą pracować w trzech trybach: Comfort, Sport i najbardziej dynamicznym – Sport Plus. W trybie Sport Plus zawieszenie jest bardziej sztywne, kierownica oferuje większy opór, a silnik błyskawicznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Pod maską znajduje się silnik o pojemności 4,4 litra – ośmiocylindrowy układ V z dwiema turbosprężarkami.
Kierowca ma do dyspozycji imponującą moc 560 KM i moment obrotowy sięgający 680 Nm. Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 4,2 sekundy, a do osiągnięcia 200 km/h potrzeba 12 sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, jednak po usunięciu blokady, coupe BMW jest w stanie osiągnąć prędkość powyżej 300 km/h. Warto zauważyć, że przy spokojnej jeździe BMW M6 może zużywać jedynie 10 litrów paliwa na 100 kilometrów. Jednakże, przy bardziej dynamicznym stylu jazdy, zużycie może sięgnąć nawet 19 litrów i więcej, co nie jest czymś nadzwyczajnym.
BMW M6 – zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK
Samochody takie jak BMW M6 zwracają uwagę nie tylko zazdrosnych przechodniów, ale również złodziei. Tego typu auto w Polsce koniecznie musi być wyposażone w dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, oparte na magistrali CAN.
Jednym z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku jest CANLOCK, który uniemożliwia odjechanie samochodem bez dokonania odpowiedniej autoryzacji. Urządzenie chroni samochód przed kradzieżą „na walizkę”, „na gameboya”, „na lawetę”, „CAN injection” lub z wykorzystaniem emulatora OBD.
CanLock może zabezpieczyć przed
kradzieżą również Twoje auto
Wypełnij formularz, a my sprawdzimy czy możemy Ci pomóc
Dowiedz się więcej:
- Jak CanLock ochronił właściciela przed stratą pojazdu? Przeczytaj.
- Do czego może prowadzić nieumiejętny montaż zabezpieczenia antykradzieżowego?
- Kultowa Nokia i kradzież samochodu – złodzieje znów to zrobili!
- Kradzież samochodu w dwie minuty – złodzieje używają czegoś, co wygląda jak głośnik JBL!
- Jak łatwa jest kradzież Alfa Romeo? Nowa metoda prosto z Włoch!
- Kradzież samochodu na myjni – jak się zabezpieczyć?
- Kradzież samochodu i Apple AirTag – nowa metoda lokalizowania łupów
- Kradzież samochodu w leasingu – co należy robić?
- Kradzież metodą laparoskopową – nowa technika złodziei samochodów!
- Nowa metoda kradzieży – Kia, Hyundai, Genesis i Mitsubishi poważnie zagrożone!
- Wygłuszenie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!