Jednym z bardziej skutecznych sposobów na uniemożliwienie złodziejowi odjechania nieswoim autem jest zamontowanie w nim odcięcia zapłonu. Działanie takich systemów antykradzieżowych jest dość proste – immobilizer uniemożliwia uruchomienie silnika bez autoryzacji, którą do niedawna stanowiły specjalne breloczki noszone przez kierowców wraz z kluczykami do auta, przystawiane do odpowiedniego miejsca na desce rozdzielczej. Dzisiaj jednak, systemy odcinające zapłon są już bardziej skomplikowane, a odpowiednią autoryzację można przeprowadzić na wiele sposobów.
Odcięcie zapłonu – Warszawa najbardziej narażona na kradzieże aut
Policyjne statystyki jasno pokazują, że w Stolicy i okolicach kradnie się najwięcej samochodów. Trend ten utrzymuje się od wielu lat i mimo coraz większej skuteczności organów ścigania, nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja mogła ulec wyraźnej zmianie – duże ośrodki miejskie to zawsze tereny „podwyższonego ryzyka”.
Jednym z najbardziej skutecznych zabezpieczeń antykradzieżowych jest tytułowe odcięcie zapłonu. Warszawa jest pełna warsztatów samochodowych i firm, które oferują właścicielom aut tego typu rozwiązanie, jednak nie każde z nich jest warte uwagi. Żeby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak jest, należy przeanalizować sposób działania najpopularniejszych immobilizerów.
Odcięcie zapłonu – Warszawa jest pełna aut z przestarzałymi rozwiązaniami
Ogólnie rzecz ujmując, pierwszy immobilizer pojawił się w 1919 roku, kiedy to nadano oficjalny patent. Konstrukcja urządzenia była, jak na dzisiejsze warunki, dość prymitywna i jasne było, że intensywny rozwój motoryzacji wymusi na producentach zabezpieczeń antykradzieżowych ewolucję pierwotnego urządzenia.
Mieszkasz w Warszawie? Zadzwoń pod numer 732 080 889 i dowiedz się, jak skutecznie zabezpieczyć swoje auto przed kradzieżą!
I taka sukcesywnie następowała – w 1996 roku na rynku pojawił się transponder Hitag2, który od razu zaskarbił sobie serca producentów aut na całym świecie. Warto wspomnieć, że urządzenie to było montowane na pokładzie aut 34 marek, łącznie w ponad 200 modelach samochodów i jest obecnie montowane nawet w autach z rocznika 2018. Można więc stwierdzić, że po Warszawie jeździ sporo aut, wyposażonych w ten niezbyt skuteczny typ odcięcia zapłonu.
Fabryczne odcięcie zapłonu – dlaczego nieskuteczne?
Wadą najpopularniejszych systemów antykradzieżowych odcinających zapłon, jest niska jakość szyfrowania i fakt, że złodzieje już dawno potrafią radzić sobie ze znaną technologią. Oczywiście, przestępcy starej daty, którzy pamiętają jeszcze czasy łomu i wytrycha, najprawdopodobniej nie poradzą sobie z fabrycznym odcięciem zapłonu. Pytanie jednak brzmi: ilu takich złodziei w Warszawie jeszcze funkcjonuje..?
Odnośnie najpopularniejszych, fabrycznych systemów odcięcia zapłonu, doskonałym studium przypadku jest ten artykuł – pokazuje on, jak łatwo jest złamać zabezpieczenie antykradzieżowe oparte na Hitag2, używając zwykłego sprzętu komputerowego. Naukowcom, w najlepszym podejściu zajęło to niespełna sześć minut!
Wracając do drobnych złodziejaszków – Warszawa to największy w Polsce „rynek” i miejsca indywidualistów już dawno zajęły potężne, zorganizowane grupy przestępcze, dysponujące poważnym sprzętem elektronicznym. Szczególnie narażone są auta z dostępem bezkluczykowym „keyless”, których ze względu na majętność regionu, w Warszawie nie brakuje.
Z warszawskich parkingów giną zazwyczaj auta japońskich marek, przechwytywane metodą „na walizkę” lub na „gameboya”. To właśnie w ten sposób ostatnimi czasy auto stracił znany dziennikarz, Maciej Dowbor – więcej na ten temat można przeczytać w tym artykule.
Odcięcie zapłonu – jakie rozwiązanie wybrać, mieszkając w Warszawie?
Stołeczny rynek zabezpieczeń antykradzieżowych jest niezwykle bogaty, jednak nie wszystkie systemy odcięcia zapłonu są godne uwagi. Istnieje bardzo wiele firm, które współpracując z warsztatami w Warszawie, oferują klientom immobilizery produkowane w krajach Azjatyckich, najczęściej w Chinach. Trzeba więc zadać sobie tutaj pytanie o żywotność i jakość wykonania takiego sprzętu.. A co w przypadku awarii, co z realizacją gwarancji? Jak wygląda serwis takiego systemu odcięcia zapłonu?
Jednym z ciekawszych propozycji odcięcia zapłonu w Warszawie jest produkowane przez Zabezpiecz-Auto.pl, urządzenie CanLock. Jest to blokada antykradzieżowa w pełni odporna na nowoczesne metody kradzieży, np. metodą „na walizkę” lub „na kopiowanie kluczyków”. Autoryzacja, w zależności od wersji urządzenia, odbywa się poprzez wpisanie kodu PIN (kombinacja fabrycznych przycisków auta), łączność z dedykowanym breloczkiem Bluetooth lub aplikację mobilną.
Producent systemu CanLock współpracuje na terenie Warszawy z wyspecjalizowanymi warsztatami – całkowicie eliminuje to problemy z nieprawidłowym montażem tego typu odcięcia zapłonu. A jest to niezmiernie ważne – nieumiejętnie podłączone dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe powoduje najczęściej awarię elektroniki i utratę fabrycznej gwarancji auta!
Jeśli mieszkasz w Warszawie i chcesz dowiedzieć się więcej o CanLock, skontaktuj się z Naszymi Specjalistami. Możesz to zrobić na kilka sposobów: napisz do Nas poprzez formularz kontaktowy, zadzwoń pod numer 732 080 889 lub kliknij na symbol słuchawki, znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu i zostaw swój numer telefonu. Oddzwonimy w przeciągu kilkudziesięciu sekund.