Lexus NX: opinie, jaki silnik wybrać, co warto wiedzieć przed zakupem używanego SUV?

Lexus NX to średniej wielkości SUV premium, który zdecydowanie wyróżnia się w swoim segmencie. Samochód cieszy się uznaniem kierowców, szczególnie za hybrydowe układy napędowe, które odpowiadają za dynamiczną, a przy tym płynną jazdę. Charakterystyczna stylistyka nadwozia, z ostrymi liniami i dużym wrzecionowatym grillem, nadaje modelowi unikalny wygląd, który jest natychmiast rozpoznawalny na drodze. Poznaj bliżej Lexusa NX.

Lexus NX: opinie o samochodzie

Kierowcy chwalą Lexusa NX za wyjątkowo ciche wnętrze, które wynika z zastosowania zaawansowanych technologii wyciszających. Nawet przy wyższych prędkościach kabina pozostaje spokojna. Hybrydowy układ napędowy, szczególnie w wersji NX 350h, jest uznawany za jeden z najsprawniejszych w swojej klasie. System ten umożliwia płynne przełączanie między silnikiem elektrycznym a spalinowym, Wersja plug-in, NX 450h+, dodatkowo oferuje możliwość jazdy w pełni elektrycznej na dystansie do 60–70 km.

Właściwości jezdne Lexusa NX zostały dostrojone z myślą o stabilności. Zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi oraz precyzyjny układ kierowniczy zapewniają pewność prowadzenia w każdych warunkach drogowych, choć samochód jest nastawiony bardziej na płynność i komfort niż na sportowe emocje. Napęd na cztery koła, dostępny w wybranych wersjach, skutecznie wspiera jazdę w trudniejszych warunkach pogodowych,

Za wyjątkową cechę Lexusa NX wielu kierowców uznaje także niezawodność. W opinii użytkowników model ten wymaga znacznie mniej wizyt w serwisie niż wielu konkurentów w tej klasie, a to przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Wysoka jakość wykonania i przemyślane rozwiązania techniczne przyczyniają się do tego, że NX jest często wybierany przez osoby szukające bezproblemowego użytkowania na długie lata.

Generacje Lexusa NX

Lexus NX pierwszej generacji zadebiutował w 2014 roku jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie segmentem średniej wielkości SUV-ów premium. Bazując na platformie Toyoty RAV4, model ten wprowadził unikalny design, zaawansowaną technologię hybrydową oraz luksusowe wnętrze, które wyróżniły go w konkurencyjnym segmencie.

Stylistycznie NX AZ10 charakteryzował się odważnymi liniami nadwozia, wyrazistym wrzecionowatym grillem i ostrymi przetłoczeniami, które nadały mu dynamiczny wygląd. Wnętrze oferowało wysokiej jakości materiały i ergonomiczną przestrzeń, z opcjami wykończenia takimi jak skóra, drewno czy aluminium. Fotele przednie były cenione za doskonałe podparcie i wygodę podczas dłuższych podróży. NX szybko zdobył popularność za niezawodność, luksusowe wnętrze i efektywność napędów hybrydowych, co czyniło go mocnym rywalem dla BMW X3 czy Audi Q5.

Do tego dochodzi druga generacja, która została wprowadzona w 2021. Została ona stworzona na platformie TNGA-K. Jest to całkowicie przeprojektowany model, który wprowadza zaawansowane technologie, nowe układy napędowe i bardziej przestronne wnętrze.

Największą innowacją w AZ20 jest wprowadzenie hybrydy plug-in NX 450h+, która łączy 2.5-litrowy silnik benzynowy z mocnym silnikiem elektrycznym, oferując 306 KM mocy i zasięg elektryczny do 70 km. Hybrydowa wersja NX 350h została ulepszona w porównaniu do poprzedniej generacji. Pod względem bezpieczeństwa Lexus NX drugiej generacji wyznacza nowe standardy.

Silniki i osiągi

Pierwsza generacja – AZ10

  • NX 200t/NX 300 – 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo, 238 KM, 0–100 km/h w 7,1 sekundy.
  • NX 300h – hybrydowy układ z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym, 197 KM, 0–100 km/h w 9,2 sekundy.
  • NX 200 – 2.0-litrowy wolnossący silnik benzynowy, 150 KM (dostępny na wybranych rynkach).

Lexus NX – dane techniczne (pierwsza generacja)

ParametrNX 200NX 200tNX 300h
Rodzaj paliwaBenzynaBenzynaHybryda (benzyna + elektryczny)
Pojemność silnika (cm³)199819982494
Moc silnika spalinowego (KM/kW)155 / 114238 / 175197 / 145
Moment obrotowy (Nm)196350210
Moc silnika elektrycznego (kW)105
Łączna moc systemu (KM/kW)197 / 145
0–100 km/h (s)~9.2~7.1~9.2
Prędkość maksymalna (km/h)~180~200~180

Lexus NX – wymiary

ParametrWersje (2014–2021)
Długość (mm)4630
Szerokość (mm)1845
Wysokość (mm)1645
Rozstaw osi (mm)2660
Pojemność bagażnika (l)475
Masa własna (kg)~1600–1800
Dopuszczalna masa całkowita (kg)~2100–2300

Druga generacja – AZ20

  • NX 250 – 2.5-litrowy wolnossący silnik benzynowy, 199 KM, 0–100 km/h w 9,1 sekundy.
  • NX 350 – 2.4-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, 279 KM, 0–100 km/h w 6,8 sekundy.
  • NX 350h – hybrydowy układ z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym, 244 KM, 0–100 km/h w 7,7 sekundy.
  • NX 450h+ – hybryda plug-in z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym, 306 KM, 0–100 km/h w 6,3 sekundy, zasięg elektryczny do 70 km.

Lexus NX – dane techniczne (druga generacja)

ParametrNX 200NX 250NX 350NX 350hNX 450h+
Rodzaj paliwaBenzynaBenzynaBenzynaHybryda (benzyna + elektryczny)Hybryda plug-in (benzyna + elektryczny)
Pojemność silnika (cm³)19862487239324872487
Moc silnika spalinowego (KM/kW)171 / 127207 / 152279 / 205190 / 140185 / 136
Moment obrotowy (Nm)205243430239227
Moc silnika elektrycznego (kW)134 (przód) + 40 (tył)134 (przód) + 40 (tył)
Łączna moc systemu (KM/kW)244 / 179309 / 227
0–100 km/h (s)~9.2~8.6~6.7~7.7~6.6
Prędkość maksymalna (km/h)~180~200~210~200~200

Lexus NX – wymiary

ParametrWersje (2022–)
Długość (mm)4660
Szerokość (mm)1865
Wysokość (mm)1645
Rozstaw osi (mm)2690
Pojemność bagażnika (l)520
Masa własna (kg)~1700–1900
Dopuszczalna masa całkowita (kg)~2200–2400

Leksus NX i jego wyposażenie

Lexus NX oferuje zaawansowane rozwiązania techniczne w każdym aspekcie wyposażenia. Wnętrze wyposażono w fotele z elektryczną regulacją w wielu płaszczyznach, opcjonalnie z funkcją masażu i wentylacji. System multimedialny z ekranem o przekątnej do 14 cali obsługuje technologię Lexus Interface, która zapewnia szybką reakcję, bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto oraz aktualizacje OTA. Sterowanie głosowe pozwala na obsługę funkcji bez użycia rąk, a opcjonalny wyświetlacz head-up prezentuje kluczowe dane na szybie.

System audio Mark Levinson Surround Sound z 17 głośnikami dostarcza dźwięk wysokiej jakości, wsparty aktywną redukcją szumów. Lexus Safety System+ obejmuje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów. System e-latch z funkcją ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach lub rowerzystach integruje się z mechanizmem otwierania drzwi.

Do tego dochodzi system kamer 360°, który ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach, a asystent parkowania automatycznie steruje pojazdem podczas parkowania równoległego lub prostopadłego. Czterostrefowa klimatyzacja z czujnikami jakości powietrza i funkcją jonizacji dba o komfort termiczny kabiny. Elektrycznie sterowana klapa bagażnika z funkcją nożnego otwierania oraz bezprzewodowe ładowanie urządzeń zwiększają funkcjonalność.

Mało kto wie, że w przypadku zawieszenia adaptacyjnego AVS analizuje nawierzchnię i styl jazdy, automatycznie dostosowując twardość amortyzatorów. Napęd na cztery koła z funkcją wektorowania momentu obrotowego zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach.

Typowe usterki Leksusa NX

Pierwsza generacja AZ10 – 2014–2021

  • Problemy z multimediami – użytkownicy często zgłaszali opóźnienia w działaniu systemu multimedialnego z touchpadem, a także trudności z intuicyjną obsługą interfejsu.
  • Awaria zaworu EGR w hybrydzie – w modelach NX 300h zdarzały się problemy z zaworem recyrkulacji spalin, objawiające się zapaleniem kontrolki silnika i spadkiem mocy.
  • Szybsze zużycie elementów zawieszenia – w szczególności tuleje i łączniki stabilizatora były podatne na zużycie przy intensywnej eksploatacji.
  • Przebicia w akumulatorze hybrydowym – w rzadkich przypadkach w egzemplarzach z wysokim przebiegiem zdarzały się usterki ogniw w akumulatorze hybrydowym.
  • Awaria elektrycznego wspomagania kierownicy – sporadyczne problemy z modułem sterowania wspomaganiem kierownicy prowadziły do chwilowej utraty funkcji wspomagania.

Druga generacja, AZ20 – od 2021

  • Problemy z systemem multimedialnym – zdarzają się opóźnienia w reakcji ekranu dotykowego systemu Lexus Interface oraz trudności z płynną integracją Apple CarPlay i Android Auto.
  • Błędy w systemie e-latch – sporadycznie zgłaszane są nieprawidłowości w działaniu elektronicznego systemu otwierania drzwi.
  • Problemy z ładowaniem w wersji plug-in (NX 450h+) – niektóre egzemplarze mogą mieć trudności z poprawnym ładowaniem baterii z domowych gniazdek lub stacji ładowania, wynikające z usterek modułu ładowania.
  • Problemy z napędem hybrydowym – w wersjach hybrydowych (NX 350h i 450h+) odnotowano sporadyczne przypadki spadku mocy przy przełączaniu między trybem elektrycznym a spalinowym, wynikające z błędów w zarządzaniu energią.

Koszty utrzymania

Lexus NX wymaga regularnych przeglądów co 15 000 km lub co rok. Przeglądy obejmują standardowe czynności, takie jak kontrola układów, wymiana oleju i filtrów oraz diagnostykę. Hybrydowe wersje są mniej wymagające mechanicznie, ale koszty serwisowania baterii hybrydowych mogą wzrosnąć przy wysokich przebiegach.

Koszt przeglądu

Przegląd podstawowy kosztuje średnio 1200–1800 zł. Rozszerzony przegląd z wymianą płynów eksploatacyjnych i dokładniejszą diagnostyką wynosi około 2000–3000 zł.

Wymiana oleju i filtrów

Wymiana oleju i filtrów kosztuje około 800–1200 zł w zależności od lokalizacji serwisu oraz użytych części. A jak wygląda spalanie?

  • NX 250 (benzyna): 7–8 l/100 km w cyklu mieszanym.
  • NX 350h (hybryda): 5–6 l/100 km w cyklu mieszanym.
  • NX 450h+ (plug-in hybrid): 2–3 l/100 km w trybie hybrydowym, zasięg elektryczny do 70 km.

Opony

Lexus NX korzysta z opon w rozmiarze od 18 do 20 cali. Komplet opon klasy premium w zależności od rozmiaru i marki kosztuje od 3000 do 8000 zł. Wymiana i wyważenie to dodatkowy koszt około 200–400 zł. Komplet nowych opon w rozmiarze 18 cali to koszt 3000–4000 zł, a w wersjach z większymi felgami 20 cali wynosi 6000–8000 zł.

Ubezpieczenie

Koszt rocznego ubezpieczenia zależy od wybranej wersji i profilu kierowcy. Wersje hybrydowe i plug-in mogą mieć nieco wyższe stawki ze względu na ich wartość i zaawansowane systemy.

Roczny koszt OC+AC

Roczny koszt pakietu OC+AC dla Lexusa NX wynosi średnio 4000–7000 zł, zależnie od wieku kierowcy, lokalizacji oraz wybranych opcji ubezpieczenia. Wersje plug-in hybrid (NX 450h+) mogą być nieco droższe, osiągając nawet 8000 zł.

Nowy czy używany Lexus Nx, czyli ile kosztuje?

Ceny nowego Lexusa NX zależą od wersji silnikowej, wyposażenia i dodatkowych opcji. Podstawowy NX 250 z napędem na przednie koła i standardowym wyposażeniem kosztuje od około 220 000 zł.

Wersja hybrydowa NX 350h zaczyna się od około 240 000 zł, a w bogatszych konfiguracjach z napędem na cztery koła może kosztować 280 000–300 000 zł.

Najdroższą opcją jest hybryda plug-in NX 450h+, której ceny rozpoczynają się od 300 000 zł i mogą przekroczyć 350 000 zł w najwyższej specyfikacji, np. F Sport z pełnym pakietem wyposażenia.

Używany Lexus NX

Ceny używanych egzemplarzy pierwszej generacji Lexusa NX zaczynają się od około 100 000 zł za modele z początkowych lat produkcji (2014–2015) z wyższym przebiegiem i podstawowym wyposażeniem.

Dobrze utrzymane egzemplarze hybrydowe NX 300h z pełną historią serwisową i przebiegiem poniżej 100 000 km kosztują od 130 000 do 160 000 zł, w zależności od wersji wyposażenia.

Wersje NX 200t (benzynowe turbo) są zazwyczaj tańsze, kosztując od 110 000 do 140 000 zł, ale ich eksploatacja jest mniej ekonomiczna niż w przypadku hybryd.

Na rynku wtórnym druga generacja Lexusa NX jest jeszcze rzadko spotykana, ponieważ model wszedł na rynek w 2021 roku. Ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od około 200 000 zł za modele podstawowe (NX 250) z niskim przebiegiem. Co wpływa na cenę?

Cena Lexusa NX, zarówno nowego, jak i używanego, zależy od kilku kluczowych czynników:

  • Wersja napędowa – hybrydy plug-in i modele z napędem AWD są droższe od wersji podstawowych.
  • Wyposażenie – wersje z dodatkowymi opcjami, takimi jak pakiet F Sport, system audio Mark Levinson czy zaawansowane systemy asystujące, osiągają wyższe ceny.
  • Stan techniczny i historia serwisowa – używane egzemplarze z pełną historią serwisową i niskim przebiegiem kosztują więcej, ale gwarantują większą niezawodność.
  • Wiek i przebieg – starsze modele lub pojazdy z wysokim przebiegiem są tańsze, ale mogą wymagać większych inwestycji w serwis.

Konkurencja dla Leksusa NX

  • Toyota RAV4 – niezawodność i podobne układy hybrydowe.
  • Volvo XC60 – wyższy komfort i zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
  • BMW X3 – lepsze prowadzenie i szeroki wybór wersji napędowych.
  • Audi Q5 – luksusowe wnętrze i wydajne jednostki napędowe.
  • Mercedes-Benz GLC – bogate wyposażenie i mocne hybrydy plug-in.
  • Genesis GV70 – innowacyjne technologie i konkurencyjne ceny.
  • Porsche Macan – dynamiczne osiągi, ale wyższe koszty eksploatacji.
  • Tesla Model Y – w pełni elektryczny, ale droższy od hybryd NX-a.

Zalety Lexusa NX

  • Niezawodność – wysoka trwałość mechaniczna i rzadkie awarie, szczególnie w hybrydach.
  • Zaawansowane układy hybrydowe – niskie spalanie i płynne przełączanie między silnikiem spalinowym a elektrycznym.
  • Wysoka jakość wykonania wnętrza – precyzyjne wykończenie, trwałe materiały i ergonomiczny układ.
  • Systemy bezpieczeństwa – bogaty pakiet Lexus Safety System+ w standardzie, w tym adaptacyjny tempomat i systemy autonomiczne.
  • Cicha kabina – zaawansowane wyciszenie wnętrza, które redukuje hałas podczas jazdy.
  • Wysoka wartość rezydualna – stabilna cena na rynku wtórnym.
  • Nowoczesny system multimedialny – duży ekran, szybka reakcja i bezprzewodowa integracja z Apple CarPlay oraz Android Auto. Do tego dochodzi komputer pokładowy, który zwiększa komfort podróżowania.

Wady Lexusa NX

  • Wysoka cena zakupu – szczególnie w wersjach hybrydowych plug-in i bogato wyposażonych.
  • Kosztowne ubezpieczenie – wyższe stawki OC+AC ze względu na wartość pojazdu.
  • Problemy z systemem multimedialnym – sporadyczne błędy lub opóźnienia w działaniu ekranu.
  • Ograniczone wrażenia sportowe – zawieszenie i układ kierowniczy nastawione na komfort, mniej na dynamikę.
  • Wysoka cena części zamiennych – szczególnie dla zaawansowanych systemów hybrydowych i elektroniki.
  • Czujniki i systemy wspomagające – czasem zbyt czułe w wilgotnych warunkach, co powoduje fałszywe alarmy.
  • Mniejsze przyspieszenie w podstawowych wersjach – wolniejsze niż u niektórych rywali w segmencie.

Leksus NX – zabezpieczenie przed kradzieżą

Lexus NX, jak wiele innych samochodów premium, często bywa celem złodziei, szczególnie z uwagi na popularność modeli hybrydowych i ich wysoką wartość na rynku wtórnym. Nawet na podziemnym parkingu luksusowy SUV nie zawsze jest bezpieczny. Dlatego kluczowym elementem jego ochrony jest zabezpieczenie przed kradzieżą auta CANLOCK.

CANLOCK to nowoczesny cyfrowy immobilizer, który działa poprzez integrację z magistralą CAN pojazdu. System ten blokuje kluczowe funkcje, takie jak zapłon i sterowanie skrzynią biegów, uniemożliwiając uruchomienie samochodu bez odpowiedniej autoryzacji. Co istotne, instalacja CANLOCK nie wymaga ingerencji w fabryczną elektronikę, dzięki czemu zachowuje pełną kompatybilność z systemami producenta, nie powodując utraty gwarancji.

CANLOCK został zaprojektowany z myślą o przeciwdziałaniu zaawansowanym technikom kradzieży. System skutecznie odpiera ataki na magistralę CAN, próby przedłużania sygnału kluczyka czy użycia emulatorów kluczy. Nawet jeśli złodziej uzyska fizyczny dostęp do wnętrza pojazdu, nieautoryzowana próba uruchomienia samochodu zostanie zablokowana.

Właściciele Lexusa NX, ale też innych samochodów premium, często doceniają CANLOCK za jego niezawodność, prostotę obsługi i brak negatywnego wpływu na fabryczne systemy pojazdu. Dzięki tej technologii można spać spokojnie, mając pewność, że samochód pozostanie na swoim miejscu, niezależnie od tego, gdzie został zaparkowany.

Play Video

CanLock w
TVN TURBO

CanLock w
TVN UWAGA!

Dołącz do wielu
zadowolonych klientow

5/5
5/5
Lukas Garwolski
Lukas Garwolski
Polecam z czystym sumieniem. Mialem stycznosc z wieloma systemami zabezpieczen pojazdow. Ten jest jednym z najlepszych jakie mialem okazje przetestowac.
Paweł Nowacki
Paweł Nowacki
Pełen profesjonalizm. Pracownik z tej firmy wszystko wytłumaczył, doradził, podpowiedział, a to bardzo cenie. Pozdrawiam
KANCELARIA ADWOKACKA Anna Jamroziak - Bereza
KANCELARIA ADWOKACKA Anna Jamroziak - Bereza
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Dominik Walkowicz
Dominik Walkowicz
Skutecznie, sprawnie, profesjonalnie. POLECAM
Mariusz Muth
Mariusz Muth
Fachowo, szybko i bezpiecznie. Polecam w 100%. Cena do jakości 10/10
Jakub
Jakub
Polecam! Ekspresowy montaż i świetny kontakt. Wybralem opcje z kombinacją przycisków by ograniczyć ilość rzeczy w kieszeni. Pan Piotr bardzo dobrze doradził. Dziękuje :)
Michał Leśniewski
Michał Leśniewski
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Janek Gałdecki
Janek Gałdecki
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Karol Baran
Karol Baran
Wszystko przebiegło bezproblemowo i sprawnie począwszy od kontaktu aż do finalnego montażu. Polecam
Kamil Miłek
Kamil Miłek
Profesjonalizm, krótki czas oczekiwania, świetny kontakt z klientem. Polecam
Krzysztof Kliber
Krzysztof Kliber
Użytkownik nie napisał opinii - dodał tylko swoją ocenę.
O. L.
O. L.
Polecam, sprawna, fachowa obsługa, Panowie wszystko wytłumaczyli, a ja piłam kawę 😉😁
Witek Mich
Witek Mich
Bardzo profesjonalne podejście do klienta, samo zabezpieczenie sprawuje się jak należy. Szczerze polecam.

Szukasz skutecznego Zabezpieczenia samochodowego?

Zobacz jak działa nasze zabezpieczenie

Play Video

Skutecznie zabezpieczymy Twój samochód

Potwierdzenie spełnienia skuteczności i bezawaryjności Zabezpieczenia CanLock

Sprawdź jak działa nasz system

Play Video

Zadbaj o bezpieczeństwo Swojego samochodu

Wypełnij ten formularz, a my sprawdzimy czy obsługujemy Twoje auto.

Odezwiemy się do Ciebie!

Zadbaj o bezpieczeństwo Swojego samochodu

Wypełnij ten formularz, a my sprawdzimy czy obsługujemy Twoje auto.

Odezwiemy się do Ciebie!

Twój telefon będzie użyty tylko w celu rozmowy na temat zabezpieczenia samochodu.

Otwórz czat
Skontaktuj się z nami.
Cześć, z tej strony Marek z Zabezpiecz Auto. W czym możemy pomóc? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.