Dacia Jogger – jeden z najbardziej nietypowych modeli na rynku – to samochód, który łączy nadwozie kombi z cechami typowymi dla SUV-a i vana, między innymi dzięki możliwości przewozu nawet do siedmiu osób wraz z kierowcą. Co doceniają jego nabywcy? Głównie także przestronne wnętrze, dużą pojemność bagażnika (do 1825 litrów po złożeniu siedzeń!) i przystępną cenę, a także – niezawodne silniki. W rumuńskiej marce dominują trzy różnorodne jednostki napędowe: z LPG, z turbodoładowaniem oraz z układem hybrydowym. Jeśli zastanawiasz się, jaki silnik w Dacii Jogger wybrać – zapraszamy do lektury – chętnie pomożemy w podjęciu właściwej i odpowiedzialnej decyzji.
Dacia Jogger – czy to dobre auto?
Tak – Dacia Jogger zasługuje na uwagę każdego kierowcy, a już w szczególności osoby, która poszukuje na naszym krajowym rynku auta rodzinnego z dużą przestrzenią i uniwersalnym charakterem. Nieprzypadkowo model ten zdobył popularność w Polsce – zwłaszcza w wersji z 7 miejscami i przednimi fotelami z regulacją wysokości – gdyż klienci doceniają jego pancerny układ zawieszenia, dobrą jakość elektryki, a także wyposażenie adekwatne do jego ceny zakupu oraz późniejszych kosztów bieżącej eksploatacji.
Co więcej, w Joggerze trudno o złą opinię w stosunku do nowoczesnych technologii – na wyposażeniu znajdują się nowoczesne systemy, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli zmęczenia kierowcy, radio DAB, android auto (z replikacją smartfona) czy system wspomagania parkowania, jak i wiele innych. Część z nich to zbytek, a część – realnie podnosi i komfort, i bezpieczeństwo, jak np. pomoc w utrzymaniu własnego pasa ruchu. Oczywiście równie ciekawa jest kwestia wyglądu; i z przodu i z tyłu Dacia Jogger prezentuje się po prostu dobrze. Nowocześnie i interesująco.
Dacia Jogger – silniki: które warto wziąć pod uwagę w razie chęci zakupu?
Gama silników w Dacii Jogger jest stosunkowo nieduża, lecz bardzo zróżnicowana, obejmuje bowiem trzy jednostki napędowe o skrajnie odmiennej charakterystyce. Każda z nich odpowiada na inne potrzeby kierowców, dlatego tym bardziej warto je poznać znacznie bliżej.
ECO-G 100
To jeden z niewielu silników dostępnych z fabryczną instalacją LPG, która jak nic innego przekłada się na najniższe koszty eksploatacji w całej gamie. Jest to trzycylindrowa jednostka 1.0 l o mocy 100 KM (LPG) i 90 KM (benzyna), współpracująca z 6-biegową skrzynią biegów manualną. Silnik generuje moment obrotowy do 170 Nm (LPG) już od 2000 obr./min, który to w przypadku benzyny spada do wartości 160 Nm przy od 2100 do 3750 obr./min. Do setki auto przyspiesza w ok. 12,3–13,2 s w zależności od wersji 5- lub 7-miejscowej, co czyni go akceptowalnym i w jeździe miejskiej, i pozamiejskiej.
TCe 110
To klasyczna, turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 110 KM i momencie 200 Nm generowanym w dość szerokim zakresie obrotów – między 2 900 a 3 500 obr./min. Dzięki turbosprężarce auto osiąga naprawdę dobry kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa wśród wersji spalinowych. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje bowiem jedynie 10,5–11,2 sekundy, co czyni ją najbardziej dynamicznym silnikiem spalinowym w dostępnej gamie.
Dacia Jogger Hybrid 140
Dacia Jogger Hybrid 140 to jedyna wersja z automatyczną, bezstopniową skrzynią Multi-mode. Układ hybrydowy składa się z silnika benzynowego o mocy 94 KM oraz silników elektrycznych typu E-Motor o mocy równej aż 49 KM. Łączna moc systemowa wynosi 140 KM (przy mocy silnika o poj. 1,6 l równej 94 KM), a maksymalny moment obrotowy sięga 205 Nm przy 3200 obr./min. Przekłada się to na dobre osiągi, w tym na sprint do 100 km/h, który trwa 10 sekund – to najlepszy wynik w całej ofercie.
Jakie jest zużycie paliwa w modelu Jogger – Dacia w benzynie
Silnik benzynowy w Dacii Jogger to bardzo przyjazna dla portfela jednostka, która zadowoli się spalaniem na poziomie 5,7-5,8 l/100 km. To doskonały wynik, który, z oczywistych względów, przekłada się na bardzo niskie koszty codziennej eksploatacji tego auta. To z jednej strony wynik dobrej klasy tej jednostki, a z drugiej niskiej masy auta, która wynosi około 1,2 t.
Ile pali Dacia Jogger ? Silnik na gaz
Najmniej w codziennej eksploatacji kosztuje z całą pewnością wersja ECO-G 100, która spala średnio 7,7–7,8 l LPG/100 km w cyklu mieszanym (WLTP). To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę dużą pojemność bagażnika, masę pojazdu i 7-miejscowe nadwozie oraz około dwukrotnie niższy koszt za litr tego paliwa. Ta wersja będzie najtańsza w utrzymaniu przy dużych przebiegach.
Ile pali Dacia Jogger? Silniki typu hybryda
Hybrid 140 zużywa zaledwie 4,7–4,8 l/100 km w cyklu mieszanym. To nie tylko najoszczędniejszy, ale też najbardziej zaawansowany technicznie silnik w gamie Joggera. Dodatkowo, dzięki napędowi elektrycznemu, znacząco obniża zużycie paliwa w mieście.
Tabelka: czyli jak wybrać silnik zgodny ze swoimi preferencjami?
Wariant silnika | Typ napędu | Moc (KM) | Skrzynia biegów | Średnie zużycie paliwa | Dla kogo? |
ECO-G 100 | LPG + benzyna | 100 | manualna 6-bieg. | 7,7 l LPG / 6,0 l Pb | Oszczędni kierowcy, floty |
TCe 110 | Benzyna turbo | 110 | manualna 6-bieg. | 5,7–5,8 l | Kierowcy dynamiczni, trasy |
Hybrid 140 | Hybryda (HEV) | 140 | automatyczna | 4,7–4,8 l | Miejskie użytkowanie, komfort |
Jaki jest koszt zakupu Dacii Jogger i co ma niego wpływ?
Ceny Dacii Jogger w wersji 2025 zaczynają się od 73 900 zł za wersję Essential z silnikiem ECO-G 100 i dochodzą do 117 450 zł za topową EXTREME+ z napędem Hybrid 140. Na koszt wpływa nie tylko wybrany silnik, ale też poziom wersji wyposażenia (Essential, Expression, Extreme, Extreme+), liczba miejsc (5 lub 7) oraz dodatkowe opcje, w tym lakier metalizowany, klimatyzacja automatyczna, pakiet CITY, czy opcjonalne systemy multimedialne.
Oczywiście wiele opcji jest dostępnych w standardzie, w tym aktywny system wspomagania hamowania typu AEBS, który skutecznie chroni przed skutkami wypadków i stłuczek zarówno pasażerów, jak i kierowcę.
Jakie są wymiary Dacii Jogger?
- Długość całkowita: 4547 mm
- Szerokość bez lusterek: 1784 mm
- Wysokość: 1632 mm (bez relingów)
- Rozstaw osi: 2898 mm
- Pojemność bagażnika:
- 607 l (5-miejscowy)
- 160 l (7-miejscowy przy rozłożonych fotelach 3. rzędu)
- do 1825 l (przy złożonych siedzeniach)
Podsumowanie: na który silnik w Dacii Jogger warto się zdecydować?
Wybór silnika w Dacii Jogger zależy od priorytetów. ECO-G 100 będzie najlepszy dla oszczędnych, TCe 110 dla tych, którzy od tego auta oczekują większej ilości mocy i elastyczności, a Hybrid 140 to idealna propozycja dla osób oczekujących maksymalnego komfortu i nowoczesnych rozwiązań. W każdej wersji otrzymujemy praktyczne, rodzinne auto z dużym potencjałem użytkowym – i to wciąż za przystępną cenę.