Dziś chcielibyśmy przybliżyć Wam najbardziej znane i zaawansowane zabezpieczenia aut, chroniące przed popularną obecnie metodą kradzieży “na walizkę”. Pierwsze z nich, E-Joylock blokuje skrzynię biegów, natomiast trzy kolejne działają na zasadzie immobilizerów CAN, odcinając zapłon silnika. Wszystkie te systemy łączą niewielkie rozmiary, wysoka estetyka (a właściwie niewidoczność), odporność na urządzenia wykrywające zabezpieczenia elektroniczne czy zagłuszacze sygnałów oraz konieczność/rekomendacja montażu w autoryzowanym serwisie. Cechują się najwyższym na rynku poziomem zabezpieczenia i trudnością – lub wręcz niemożliwością – ich pokonania przez złodziei. Ceny opisanych systemów zabezpieczających zaczynają się od 1300 zł netto. Stanowi to jednak wydatek jednorazowy – nie trzeba płacić miesięcznego abonamentu za korzystanie z nich, jak w przypadku lokalizatorów GPS i można je przenieść do kolejnego zakupionego auta, o ile spełnia te same wymagania techniczne.
E-Joylock od Bear Lock
To jeszcze dość nowe rozwiązanie polega na blokowaniu elektronicznego drążka skrzyni biegów, tak zwanego joysticka czy manetki. Blokadę tę obsługuje się za pomocą smartfona ze skonfigurowaną aplikacją E-Joylock lub specjalnej pastylki bluetooth. E-Joylock jest w pełni elektroniczny, co oznacza, że nie wymaga ingerencji w systemy auta, co jest szczególnie ważne w przypadku gwarancji. Niewielkie urządzenie blokujące montowane jest bezpośrednio do joysticka w systemie plug and play. Instalacja zabezpieczenia może odbyć się wyłącznie w autoryzowanym serwisie dealerskim. E-Joylock działa w ten sposób, że nawet jeśli złodziej dostanie się do auta, przechwytując sygnał z naszego kluczyka i odpali silnik, to nie jest w stanie wrzucić biegu – i odjechać. Demontaż blokady jest czasochłonny i może być dość głośny. Trzeba jednak pamiętać, że zabezpieczenie to przeznaczone jest wyłącznie do aut korzystających z technologii drive-by-wire, którą spotkacie też pod określeniami steer-by-wire lub shift-by-wire. W pojazdach tych joystick zmiany biegów nie jest w żaden sposób fizycznie połączony ze skrzynią biegów, a więc jest trochę jej imitacją. Takich aut na rynku jest jeszcze naprawdę niewiele. Dotyczy to około 10% nowych pojazdów, dlatego można nazwać go niszowym. E-Joylock jest też znacznie droższy niż zabezpieczenia antykradzieżowe o podobnej skuteczności opisane poniżej.
Ampire WFS300-BT
Ampire to, immobilizer CAN. Urządzenie to działa na podobnej zasadzie – w przypadku braku autoryzacji blokuje magistralę CAN i wysyła informację, by samochodu nie włączać lub wyłączyć zaraz po odpaleniu. Auto możemy odblokować przy pomocy przycisków w aucie lub poprzez dedykowaną aplikację (szyfrowany bluetooth).
A gdyby tak zastosować skuteczny immobilizer i zabezpieczenie antykradzieżowe?
Chcielibyśmy przedstawić Wam alternatywę dla tych, dobrze już wszystkim znanych produktów i producentów – Immobilizer CAN od Zabezpiecz Auto. Jest to polska marka, która swoje systemy zabezpieczające w całości produkuje w Polsce. Ma to dwojakie znaczenie. Jednym jest oczywiście rozwijanie i wspieranie rodzimych producentów i rozwiązań. Po drugie, dzięki polskim korzeniom oferuje dobry serwis i obsługę dużej gamy aut, którymi jeździmy w kraju. Codziennie są też mierzone i dodawane kolejne obsługiwane przez Zabezpiecz Auto modele pojazdów. Obecnie w bazie jest już 600 modeli aut osobowych, busów i mini ciężarówek oraz 25 modeli aut elektrycznych – i każdego dnia dodawane są kolejne. Listę obsługiwanych pojazdów możesz sprawdzić na stronie Zabezpiecz Auto. Urządzenie znane jest ze swojej bezawaryjności. Elektronika stosowana przez Zabezpiecz Auto jest zaawansowana, wyposażona w nowocześniejsze chipy, dzięki czemu może zmierzyć wiele parametrów. Jako jedyni oferujemy również 30-dniową możliwość zwrotu urządzenia – bez podawania przyczyny.