Nio EL8: co to za model, opinie, jaki silnik wybrać, co warto wiedzieć o tym modelu Nio?

Nio EL8 to pełnowymiarowy SUV z napędem elektrycznym, zaprojektowany od podstaw jako pojazd segmentu premium. Marka Nio nie ukrywa ambicji konkurowania z uznanymi graczami z Niemiec i Skandynawii. EL8 – wcześniej znany jako ES8 – przeszedł kompleksową modernizację, dostosowaną do oczekiwań rynku europejskiego. Zbudowany został na platformie NT2.0, która zapewnia, jak zachwala producent dobre osiągi i wydajność.

Nio EL8 – co to za samochód?

Nio EL8 to flagowy SUV elektryczny marki Nio – producenta wywodzącego się z Chin, który w ostatnich latach zyskał pozycję jednego z najbardziej ambitnych graczy na globalnym rynku pojazdów zeroemisyjnych. Firma powstała w 2014 roku i od początku koncentrowała się na elektromobilności klasy premium, projektując samochody nie tylko pod względem osiągów, ale też doświadczenia użytkownika. Nio nie funkcjonuje jak tradycyjna marka motoryzacyjna – działa w modelu subskrypcyjnym, rozwija własną sieć ładowarek oraz stacji wymiany baterii, a także stawia na integrację z chmurą i ciągłe aktualizacje OTA.

Model EL8 reprezentuje pełnowymiarowy segment SUV i został stworzony z myślą o rynku europejskim. To nie jest przerobiona wersja auta spalinowego. To pojazd zbudowany od podstaw jako elektryczny, oparty na autorskiej platformie NT2.0, przystosowanej do pracy z rozbudowanymi systemami asystującymi, dużymi akumulatorami i nowoczesnymi układami zarządzania energią. EL8 łączy przestronność klasy premium z zaawansowaną elektroniką użytkową, układem jezdnym klasy high-end i unikalną w skali świata technologią wymiennych baterii Power Swap.

Samochód ten wyznacza kierunek, w którym Nio chce się rozwijać – jako dostawca kompleksowych rozwiązań mobilności elektrycznej, a nie tylko producent pojazdów. EL8 nie konkuruje wyłącznie ceną czy zasięgiem. Konkurencję stawia sobie znacznie wyżej – m.in. BMW iX, Volvo EX90, Mercedes EQS SUV czy Audi Q8 e-tron – i robi to z zaskakującą pewnością, oferując produkt dopracowany technicznie, przemyślany koncepcyjnie i osadzony w nowoczesnym ekosystemie użytkowym.

Krótka charakterystyka modelu Nio EL8

Jak w praktyce wygląda Nio E8? Nadwozie mierzy 5101 mm długości. Szerokość przekracza 2 metry, a rozstaw osi wynosi 3070 mm. Można więc powiedzieć, że proporcje są klasyczne jak na segment E-SUV, a linia boczna została poprowadzona z wyczuciem. Stylistyka opiera się na płynnych przejściach powierzchni i dyskretnych akcentach aerodynamicznych. Z przodu uwagę przyciągają wąskie światła LED do jazdy dziennej, umieszczone nad głównym modułem optycznym, zintegrowanym z wlotami powietrza chłodzącymi układ akumulatorów. W tylnej części dominują poziome pasy świetlne LED i wysoki zderzak, który podkreśla masę pojazdu, ale nie dominuje sylwetki. Całość osadzono na 21-calowych felgach z lekkiego stopu, dostępnych z oponami o niskim oporze toczenia.

To właśnie zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem umożliwia płynną regulację prześwitu. Tryby jazdy zmieniają nie tylko charakterystykę tłumienia, ale też rozkład momentu i reakcję układu kierowniczego. Przy dużej prędkości nadwozie obniża się automatycznie. System działa płynnie i niemal niezauważalnie.

Można śmiało powiedzieć, że kabina została zaprojektowana bez żadnych kompromisów. Materiały to połączenie skóry Nappa, mikrofibry i anodowanego aluminium. Siedziska są wentylowane, podgrzewane i wyposażone w funkcję masażu.

Silniki i osiągi

System napędowy składa się z dwusilnikowego układu – synchronicznego z magnesami trwałymi z przodu i asynchronicznego z tyłu. Łączna moc układu wynosi 653 KM. Moment obrotowy sięga 850 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Przewaga układu dwusilnikowego polega na optymalnym rozkładzie momentu w zależności od warunków – tylna jednostka pracuje niezależnie i może całkowicie odłączać się podczas jazdy ze stałą prędkością. Redukuje to zużycie energii i zwiększa zasięg – jak to w przypadku samochodów elektrycznych.

Dostępne są dwa zestawy baterii. Mniejszy ma pojemność 75 kWh i bazuje na ogniwach litowo-jonowych. Większy – 100 kWh – to konstrukcja NCM z ulepszoną gęstością energetyczną. Producent deklaruje zasięg rzędu 500–600 km w cyklu WLTP, zależnie od konfiguracji. Ładowanie prądem stałym przebiega z mocą do 180 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80% w około 30 minut. EL8 umożliwia także szybkie ładowanie DC do 240 kW oraz ładowanie AC o mocy 11 kW. Alternatywą jest wymiana całego akumulatora w ramach autorskiej technologii Power Swap – miesięczny wynajem baterii jest dość korzystnym rozwiązaniem. Cały proces trwa mniej niż 5 minut. To rozwiązanie unikalne w skali rynku europejskiego.

Wyposażenie Nio EL8

Nio EL8 w standardzie oferuje poziom wyposażenia, który w wielu konkurencyjnych modelach wymaga dopłaty lub przejścia na wyższe wersje. Już podstawowa konfiguracja dostarcza komplet elementów podnoszących komfort, bezpieczeństwo i codzienną funkcjonalność, co wpisuje się w założenie marki, by oferować pełnowartościowy produkt bez konieczności rozbudowywania listy opcji. Nie tylko dane techniczne Nio mogą przekonać do zakupu.

Wyposażenie w wersji standardowej

Panel deski rozdzielczej pokryto mikrofibrą klasy premium, uzupełnioną elementami z anodowanego aluminium. Oświetlenie ambientowe działa w pełnym zakresie RGB i może być zsynchronizowane z nastrojem jazdy, muzyką lub danymi z systemu NOMI – czyli głosowej asystentki AI. NOMI w wersji EL8 obsługuje język naturalny, pozwala sterować funkcjami pojazdu i zapamiętuje preferencje użytkownika, w tym temperaturę, tryb jazdy czy ustawienia masażu.

Centralnym elementem wnętrza jest 12,8-calowy ekran OLED. Oprogramowanie Banyan, oparte na autorskim systemie operacyjnym, działa szybko i pozwala na dostęp do nawigacji, multimediów, ustawień pojazdu i usług online. Całość współpracuje z 6 GB pamięci RAM oraz dedykowanym procesorem Snapdragon Automotive Cockpit Platform.

W standardzie znajduje się panoramiczny dach z elektryczną roletą. Układ klimatyzacji to czterostrefowy system z czujnikiem jakości powietrza, jonizatorem i systemem filtracji PM2.5. Siedzenia w trzecim rzędzie otrzymują osobne nawiewy i regulację intensywności.

Wyposażenie dodatkowe

Dodatkowo EL8 umożliwia zakup systemu zdalnego parkowania z aplikacji mobilnej, funkcję automatycznego przywołania pojazdu oraz system kamer 360° z widokiem 3D. Pakiet asystujący może zostać rozszerzony o Nio Navigate on Pilot (NOP+). W opcji dostępne są m.in.:

  • Systemy wspomagania kierowcy,
  • tylne fotele z funkcją masażu i wentylacji,
  • wyświetlacz dla pasażerów drugiego rzędu z dostępem do multimediów,
  • wersja Executive dodatkowo wyposażona jest w lodówkę między fotelami
  • rozbudowany pakiet oświetlenia zewnętrznego z funkcją projekcji,
  • pakiet off-road z dodatkowymi osłonami podwozia,
  • system zdalnego sterowania za pomocą gestów (np. otwieranie bagażnika nogą, otwieranie drzwi przez przesunięcie dłonią w powietrzu).

Niezależnie od konfiguracji użytkownik otrzymuje dostęp do aplikacji mobilnej z pełną funkcją zdalnego zarządzania pojazdem, systemem diagnostyki i planowania ładowania, integracją z systemem Power Swap oraz możliwością rezerwacji najbliższej stacji wymiany baterii.

Orientacyjne ceny Nio EL8

Orientacyjne ceny Nio EL8 na rynku europejskim, w tym m.in. w Niemczech, Holandii i Norwegii, zaczynają się od około 94 000 euro za wersję z akumulatorem 75 kWh w standardowej konfiguracji siedmiomiejscowej i i od 103 900 euro dla wersji dalekiego zasięgu.

Jeśli klient zdecyduje się na korzystanie z modelu wymiennych baterii Power Swap, istnieje możliwość obniżenia ceny zakupu auta przez leasing akumulatora. W takim przypadku pojazd kosztuje około 69 000 euro, a miesięczna opłata za wynajem baterii wynosi odpowiednio:

  • około 170 euro dla wersji 75 kWh,
  • około 290 euro dla wersji 100 kWh.

Wersja sześciomiejscowa z fotelem lounge z tyłu oraz pakietem premium, obejmującym rozszerzone funkcje masażu, wyświetlacze dla drugiego rzędu i opcję lodówki, może przekroczyć 100 000 euro, szczególnie w połączeniu z usługą NOP+ i pełnym zestawem asystentów jazdy.

Konkurencja dla Nio EL8

  • BMW iX xDrive50 – Luksusowy SUV z napędem AWD, mocą 523 KM i zasięgiem do 630 km.
  • Volvo EX90 – Flagowy SUV elektryczny z siedmioma miejscami i zaawansowanym systemem LiDAR.
  • Mercedes EQS SUV 580 4MATIC – Komfortowy elektryk z ponad 650 KM i topową jakością wykończenia.
  • Audi Q8 e-tron – Przestronny SUV z dopracowanym zawieszeniem i zasięgiem do 600 km.

Zalety Nio EL8

  • Wysoka moc (653 KM) i szybkie przyspieszenie (0–100 km/h w 4,1 s)
  • Komfortowe zawieszenie pneumatyczne z adaptacją do warunków jazdy
  • Technologia wymiennych baterii Power Swap
  • Luksusowe wnętrze z masażem, wentylacją i nagłośnieniem Dirac
  • Zaawansowane systemy wspomagania jazdy z lidarowym wsparciem

Wady Nio EL8

  • Brak rozbudowanej sieci Power Swap w Europie
  • Wysoka cena przy pełnej konfiguracji
  • Ograniczona dostępność serwisowa poza wybranymi rynkami
  • Brak wersji z kierownicą po prawej stronie (na niektórych rynkach).

Nio EL8 – zabezpieczenie przed kradzieżą

Zaawansowane technologie i minimalistyczny design sprawiają, że ten nowy flagowy model Nio jest dobrym celem dla złodzieja. Właśnie dlatego warto zabezpieczyć pojazd – najlepiej przy pomocy CANLOCK. Jest to zabezpieczenie dopasowane do nowoczesnych aut elektrycznych. System integruje się z magistralą CAN i blokuje kluczowe funkcje pojazdu – zapłon, sterowanie napędem, skrzynią czy silnikiem elektrycznym – uniemożliwiając uruchomienie bez autoryzacji.

Instalacja nie wymaga ingerencji w oryginalną instalację pojazdu, co pozwala zachować gwarancję producenta. Autoryzacja odbywa się przez kod PIN na fabrycznych przyciskach, brelok Bluetooth z szyfrowanym sygnałem lub aplikację mobilną.

CANLOCK neutralizuje metody takie jak „na walizkę”, emulator kluczyka czy podpięcie do CAN z zewnątrz. To skuteczna bariera, której nie da się obejść bez fizycznego dostępu do procedury autoryzacji. Dla właścicieli Nio EL8 oznacza to realną ochronę przed kradzieżą, nawet na monitorowanym parkingu.

Play Video

CanLock w
TVN TURBO

CanLock w
TVN UWAGA!

Dołącz do wielu
zadowolonych klientow

5/5
5/5
Lukas Garwolski
Lukas Garwolski
Polecam z czystym sumieniem. Mialem stycznosc z wieloma systemami zabezpieczen pojazdow. Ten jest jednym z najlepszych jakie mialem okazje przetestowac.
Paweł Nowacki
Paweł Nowacki
Pełen profesjonalizm. Pracownik z tej firmy wszystko wytłumaczył, doradził, podpowiedział, a to bardzo cenie. Pozdrawiam
KANCELARIA ADWOKACKA Anna Jamroziak - Bereza
KANCELARIA ADWOKACKA Anna Jamroziak - Bereza
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Dominik Walkowicz
Dominik Walkowicz
Skutecznie, sprawnie, profesjonalnie. POLECAM
Mariusz Muth
Mariusz Muth
Fachowo, szybko i bezpiecznie. Polecam w 100%. Cena do jakości 10/10
Jakub
Jakub
Polecam! Ekspresowy montaż i świetny kontakt. Wybralem opcje z kombinacją przycisków by ograniczyć ilość rzeczy w kieszeni. Pan Piotr bardzo dobrze doradził. Dziękuje :)
Michał Leśniewski
Michał Leśniewski
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Janek Gałdecki
Janek Gałdecki
Użytkownik nie napisał opinii – dodał tylko swoją ocenę.
Karol Baran
Karol Baran
Wszystko przebiegło bezproblemowo i sprawnie począwszy od kontaktu aż do finalnego montażu. Polecam
Kamil Miłek
Kamil Miłek
Profesjonalizm, krótki czas oczekiwania, świetny kontakt z klientem. Polecam
Krzysztof Kliber
Krzysztof Kliber
Użytkownik nie napisał opinii - dodał tylko swoją ocenę.
O. L.
O. L.
Polecam, sprawna, fachowa obsługa, Panowie wszystko wytłumaczyli, a ja piłam kawę 😉😁
Witek Mich
Witek Mich
Bardzo profesjonalne podejście do klienta, samo zabezpieczenie sprawuje się jak należy. Szczerze polecam.

Szukasz skutecznego Zabezpieczenia samochodowego?

Zobacz jak działa nasze zabezpieczenie

Play Video

Skutecznie zabezpieczymy Twój samochód

Potwierdzenie spełnienia skuteczności i bezawaryjności Zabezpieczenia CanLock

Sprawdź jak działa nasz system

Play Video

Zadbaj o bezpieczeństwo Swojego samochodu

Wypełnij ten formularz, a my sprawdzimy czy obsługujemy Twoje auto.

Odezwiemy się do Ciebie!

Zadbaj o bezpieczeństwo Swojego samochodu

Wypełnij ten formularz, a my sprawdzimy czy obsługujemy Twoje auto.

Odezwiemy się do Ciebie!

Twój telefon będzie użyty tylko w celu rozmowy na temat zabezpieczenia samochodu.

Otwórz czat
Skontaktuj się z nami.
Cześć, z tej strony Marek z Zabezpiecz Auto. W czym możemy pomóc? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.