Marka LEVC wprowadza miejski transport pasażerski na zupełnie inny poziom, a dokładnie elektryczny. Dostępne modele sprawdzą się nawet w wymagających środowiskach miejskich – TX, jak i VN5 to przyszłość bezemisyjnego transportu.
Spis treści
Historia marki Levc
LEVC powstało na fundamentach London Taxi Company. Firma przez dekady dostarczała klasyczne czarne taksówki. W 2013 roku Geely przejęło markę. Chiński koncern zainwestował w rozwój technologii elektrycznych.
W 2017 roku LEVC zaprezentowało model TX. To pierwsza elektryczna taksówka z range extenderem. Konstrukcja wykorzystuje lekką platformę z aluminium. Układ napędowy łączy silnik elektryczny z trzycylindrowym generatorem. TX spełnia normy emisji i oferuje długi zasięg operacyjny.
Marka rozwinęła ofertę o model VN5. To lekki van użytkowy oparty na tej samej architekturze co TX. Pojazd skierowano do firm transportowych i logistycznych. Napęd elektryczny wspierany generatorem zapewnia niskie koszty eksploatacji.
LEVC stawia na innowacje i ekologiczną mobilność. Firma inwestuje w nowe platformy. Rozwija sieć serwisową i wprowadza modele dostosowane do przyszłych regulacji. Strategia zakłada dalszą elektryfikację transportu miejskiego.
Levc w Polsce
Gama modeli LEVC dostępna w Polsce nie jest rozbudowana, ale marka stopniowo buduje swoją pozycję na polskim rynku, jak i na całym świecie. LEVC kieruje ofertę do firm transportowych, korporacji taksówkowych i sektora logistycznego. Model TX z napędem elektrycznym i range extenderem spełnia wymagania dużych miast. To rozwiązanie dla przewoźników operujących w strefach niskiej emisji.
Model VN5 odpowiada na potrzeby flot użytkowych. Elektryczny van umożliwia transport towarów przy minimalnym śladzie węglowym. Przedsiębiorstwa logistyczne mogą korzystać z pojazdu w centrach miast bez ograniczeń emisyjnych.
LEVC rozwija sieć dystrybucji i serwisu. Dealerzy oferują kompleksową obsługę i wsparcie techniczne. Marka koncentruje się na edukacji rynku i promocji zeroemisyjnego transportu. Polski rynek wykazuje rosnące zainteresowanie elektryfikacją flot. LEVC wpisuje się w ten trend, dostarczając pojazdy o niskim TCO i dużej niezawodności.
Przyszłość LEVC w Polsce
LEVC zyskuje zainteresowanie dzięki unikalnemu połączeniu technologii elektrycznej i praktyczności użytkowej. Polska branża transportowa stopniowo przechodzi na napędy niskoemisyjne, a rozwiązania eCity wpisują się w ten trend. Marka rozwija sieć serwisową i dostosowuje ofertę do lokalnych warunków eksploatacyjnych. LEVC staje się atrakcyjną opcją dla firm szukających niezawodnych, ekologicznych pojazdów użytkowych.
Modele Levc dostępne w Polsce
LEVC oferuje w Polsce dwa modele: TX oraz VN5. Oba wykorzystują technologię eCity z napędem elektrycznym wspieranym generatorem spalinowym. Konstrukcja pojazdów opiera się na aluminiowej platformie, co obniża masę i zwiększa wytrzymałość.
LEVC TX
TX to nowoczesna interpretacja londyńskiej taksówki. Napęd elektryczny zapewnia bezemisyjną jazdę w miastach. Generator 1.5 Turbo pozwala zwiększyć zasięg do ponad 500 km. Wnętrze dostosowano do potrzeb pasażerów i kierowców. Przestronna kabina pomieści sześć osób. Niski próg i rampa ułatwiają dostęp osobom z niepełnosprawnościami.
LEVC VN5
VN5 to elektryczny van użytkowy. Ładowność wynosi 830 kg, a przestrzeń ładunkowa osiąga 5,5 m³. Napęd eCity pozwala pokonać do 98 km w trybie bezemisyjnym. Generator wydłuża zasięg do 489 km. VN5 łączy zalety elektrycznej mobilności z funkcjonalnością tradycyjnych dostawczaków. To rozwiązanie dla firm transportowych i flot miejskich.
Oba modele spełniają normy emisji i pozwalają na wjazd do stref ekologicznych. LEVC stawia na niskie koszty eksploatacji i długą żywotność podzespołów. Marka rozwija sieć sprzedaży, dostosowując ofertę do wymagań polskiego rynku.
Dlaczego Levc budzi zainteresowanie na polskim rynku?
Nie da się ukryć, że LEVC przyciąga uwagę dzięki zaawansowanej technologii napędowej i dostosowaniu do wymogów nowoczesnego transportu miejskiego. Elektryczny układ z range extenderem zapewnia długi zasięg operacyjny, eliminując tym samym problem infrastruktury ładowania. To kluczowe dla firm transportowych działających w Polsce, gdzie sieć ładowarek wciąż się rozwija.
Napęd eCity
Pojazdy LEVC wykorzystują technologię eCity. Głównym źródłem napędu jest silnik elektryczny o wysokiej sprawności, zasilany akumulatorem o pojemności 31 kWh. W trybie zeroemisyjnym TX i VN5 pokonują do 98 km, co wystarcza na codzienną pracę w strefach miejskich. Wbudowany trzycylindrowy silnik 1.5 Turbo pełni funkcję generatora, wydłużając zasięg do 500 km. To rozwiązanie eliminuje przestoje związane z ładowaniem i pozwala na elastyczne zarządzanie flotą.
Konstrukcja zoptymalizowana pod flotę
LEVC stosuje aluminiową platformę samonośną, która redukuje masę i zwiększa odporność na korozję. Modułowa konstrukcja pozwala na szybką wymianę podzespołów, skracając czas serwisowania. TX i VN5 wykorzystują tylne zawieszenie wielowahaczowe, poprawiające komfort jazdy i stabilność pod obciążeniem.
Niskie TCO
Całkowity koszt posiadania to bardzo ważny czynnik – szczególnie dla przedsiębiorstw transportowych. LEVC oferuje niższe koszty paliwa dzięki napędowi elektrycznemu oraz dłuższą żywotność podzespołów w porównaniu do diesli. Układ hamulcowy z odzyskiem energii zmniejsza zużycie klocków i tarcz. Producent zapewnia długą gwarancję na akumulator oraz wsparcie serwisowe.
Adaptacja do regulacji i wymogów miejskich
Polskie miasta wprowadzają coraz więcej stref czystego transportu. Pojazdy LEVC spełniają restrykcyjne normy emisji, umożliwiając swobodny wjazd do centrów miast. To szczególnie istotne dla korporacji taksówkowych oraz firm logistycznych obsługujących dostawy ostatniej mili.
Porównanie modeli Levc do konkurencji
LEVC wyróżnia się unikalnym połączeniem napędu elektrycznego i range extendera. Konkurencyjne modele często stosują napęd czysto elektryczny (BEV) lub klasyczne hybrydy (HEV/PHEV). Porównanie TX i VN5 do innych pojazdów na rynku pokazuje ich zalety i ograniczenia w kontekście eksploatacji flotowej.
LEVC TX vs. Elektryczne taksówki
TX korzysta z eCity – jest to silnik elektryczny wspierany generatorem 1.5 Turbo. Mercedes eVito Taxi i Tesla Model 3 to pojazdy w pełni elektryczne, wymagające regularnego ładowania. Nissan Leaf Taxi bazuje na baterii 40-62 kWh, oferując niższy zasięg bezemisyjny.
TX pokonuje do 500 km dzięki range extenderowi, eliminując problem długiego ładowania. Tesla Model 3 ma większy zasięg (do 600 km w wersji Long Range), ale wymaga infrastruktury ładowania. Mercedes eVito Taxi ma maksymalnie 150 km realnego zasięgu.
TX ma niższe zużycie energii niż elektryczne vany i dłuższą żywotność hamulców dzięki rekuperacji. Modele BEV wymagają częstszego ładowania i serwisowania akumulatorów.
LEVC VN5 vs. Elektryczne vany
VN5 wykorzystuje eCity – w ten sposób łączy silnik elektryczny z generatorem. Ford E-Transit, eVito Van i ID. Buzz Cargo są w pełni elektryczne, co wymaga planowania tras pod kątem infrastruktury ładowania.
VN5 zapewnia do 98 km jazdy bezemisyjnej i 489 km całkowitego zasięgu. Ford E-Transit umożliwia pokonanie maksymalnie 317 km na jednym ładowaniu. Volkswagen ID. Buzz Cargo osiąga około 400 km, ale wymaga dłuższego ładowania. Renault Kangoo E-Tech ma tylko 300 km zasięgu, a to ogranicza jego zastosowanie w trasach międzymiastowych.
VN5 oferuje 5,5 m³ przestrzeni ładunkowej i 830 kg ładowności. Ford E-Transit ma większą przestrzeń (do 15,1 m³) i ładowność do 1,7 tony, ale jest znacznie cięższy i wymaga częstszego ładowania. Volkswagen ID. Buzz Cargo ma tylko 3,9 m³ przestrzeni, co czyni go mniej praktycznym dla większych ładunków.
Podsumowanie
LEVC to marka należąca do chińskiego koncernu Geely, specjalizująca się w elektrycznych taksówkach i pojazdach użytkowych. Powstała na bazie London Taxi Company, kontynuując tradycję brytyjskich taksówek w nowoczesnej, ekologicznej odsłonie.
W Polsce dostępne są dwa modele: TX – elektryczna taksówka z range extenderem oraz VN5 – elektryczny van użytkowy. Oba pojazdy korzystają z technologii eCity, łączącej napęd elektryczny z generatorem 1.5 Turbo, co pozwala na bezemisyjną jazdę w miastach i większy zasięg operacyjny. TX wyróżnia się przestronną kabiną dostosowaną do przewozu osób o ograniczonej mobilności, a VN5 oferuje dużą przestrzeń ładunkową i elastyczność użytkową.
LEVC zyskuje na znaczeniu w Polsce, gdzie rośnie zapotrzebowanie na ekologiczne pojazdy miejskie. Marka buduje sieć serwisową i wprowadza rozwiązania zgodne z lokalnymi regulacjami. Dzięki niskim kosztom eksploatacji i dużej autonomii pojazdy LEVC stanowią atrakcyjną alternatywę dla firm transportowych i logistycznych.
źródło zdjęcia: strona producenta