Interesuje Cię niska cena i wysoki komfort jazdy? A może gustujesz tylko i wyłącznie w silnikach benzynowych? Niezależnie od Twoich preferencji, z naszą pomocą znajdziesz odpowiedni SUV do 60 tysięcy złotych – nawet, jeśli chcesz zainwestować w wentylowane fotele.
Spis treści:
- Budżetowy suv, czyli KIA Sportage III
- Nissan X-Trail trzeciej generacji
- Chevrolet Trax I
- Audi Q5 8R
- Toyota RAV4 czwartej generacji
- Peugeot 3008 drugiej generacji
Budżetowy suv, czyli KIA Sportage III
Kia Sportage III to SUV, który odegrał dość ważną rolę w budowaniu reputacji koreańskiej marki w Europie. Zaprezentowany w 2010 roku, wyróżniał się dynamicznym i nowoczesnym wyglądem, który przyciągał uwagę. Samochód zyskał uznanie dzięki przestronnemu wnętrzu, lepszym materiałom wykończeniowym oraz zaawansowanym technologiom, które w tamtym czasie były rzadkością w tej klasie. Dzięki bagażnikowi o pojemności 564 litrów, rozkładanym do 1353 litrów, Sportage III świetnie sprawdza się jako samochód rodzinny.
Dostępne silniki benzynowe obejmowały popularne jednostki 1.6 GDI i 2.0 CVVT, które oferowały solidne osiągi i wystarczającą dynamikę do codziennej jazdy. Dla osób szukających większej mocy, wersja 2.4 GDI o mocy 177 KM była ciekawą opcją. W gamie diesli znajdowały się 1.7 CRDi oraz 2.0 CRDi, które pozwalały na oszczędną jazdę na dłuższych trasach. Wersja 2.0 CRDi o mocy 184 KM z automatyczną skrzynią biegów zapewniała dodatkowy komfort i świetne osiągi, szczególnie przy napędzie na cztery koła. Nic dziwnego więc, że Sportage III zdominował rynek wtórny – nie sprawia większych problemów i ma dobre osiągi.
Nissan X-Trail trzeciej generacji
Nissan X-Trail trzeciej generacji to przestronny SUV, który świetnie sprawdza się jako rodzinny samochód. Zadebiutował w 2014 roku, wprowadzając nowoczesne rozwiązania, które podniosły jego komfort i funkcjonalność. Jego duże wnętrze pozwala na wygodną podróż dla pięciu osób, a opcjonalny trzeci rząd siedzeń czyni go atrakcyjnym wyborem dla większych rodzin. W wersji 5-osobowej bagażnik oferuje pojemność 550 litrów, która po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do imponujących 1982 litrów, zapewniając przestrzeń na długie wyjazdy czy przewóz większych ładunków. Takie duże samochody osobowe to prawdziwe perełki.
X-Trail III oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych dostępne były wersje 1.6 DIG-T (163 KM) i 1.3 DIG-T (158-160 KM), które dobrze radzą sobie w mieście i na trasach. Na wybranych rynkach można było znaleźć także silniki 2.0 o mocy 144 KM i 2.5 o mocy 171 KM, zapewniające lepszą dynamikę. Dla osób preferujących diesle, model ten oferował ekonomiczne i popularne jednostki 1.6 dCi (130 KM) oraz mocniejszą wersję 2.0 dCi (177 KM), która szczególnie dobrze sprawdzała się w trasie i z napędem na cztery koła.
Należy jednak zwrócić uwagę na potencjalne usterki. Silnik 1.6 dCi, zwłaszcza w początkowych egzemplarzach, miewał problemy z turbosprężarką, układem wtryskowym i filtrem DPF, co wymagało regularnej i skrupulatnej konserwacji. Skrzynia CVT była również przedmiotem krytyki – szczególnie w egzemplarzach eksploatowanych w mieście, gdzie większe obciążenie mogło prowadzić do awarii.
Mimo tych niedociągnięć Nissan X-Trail trzeciej generacji to funkcjonalny, wygodny SUV, który świetnie spełnia się w roli rodzinnego auta. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i możliwość wyboru napędu na cztery koła sprawiają, że jest to atrakcyjny wybór wśród używanych SUV-ów w budżecie do 60 tys. zł.
Chevrolet Trax I
Chevrolet Trax I to niewielki crossover, który idealnie wpisuje się w potrzeby kierowców szukających kompaktowego i praktycznego auta do miasta i lekkiego terenu. Produkowany w latach 2012–2014, Trax wyróżnia się ostrą i dynamiczną stylizacją, charakterystyczną dla Chevroleta sprzed dekady. Linia nadwozia nadaje autu zdecydowanego charakteru, a chromowane dodatki w bogatszych wersjach podkreślają jego atrakcyjność. Przy długości 425 cm Trax z łatwością poradzi sobie na miejskich ulicach.
Wnętrze modelu zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie. Kierowca doceni wysoką pozycję za kierownicą, która poprawia widoczność i ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. Fotele zapewniają wygodę nawet podczas dłuższych podróży, co czyni Traxa dobrym wyborem na weekendowe wyjazdy. Z tyłu zmieszczą się dwie osoby, choć pasażerowie o większym wzroście mogą odczuwać ograniczoną przestrzeń. Bagażnik o pojemności 356 litrów w zupełności wystarcza na codzienne potrzeby, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1372 litrów, co umożliwia przewóz większych ładunków.
Paleta silnikowa Chevroleta Trax oferuje rozwiązania zarówno dla zwolenników benzyny, jak i diesla. Jednostki benzynowe wzorowo współpracują z instalacjami LPG, co dodatkowo obniża koszty eksploatacji. Wolnossący silnik 1.6 o mocy 115 KM to dobry wybór do miasta, ale na trasie lepiej sprawdza się turbodoładowany 1.4 Turbo o mocy 140 KM, który zapewnia znacznie lepsze osiągi. Alternatywą jest diesel 1.7 CDTI opracowany przez Isuzu, generujący 130 KM. Silnik ten oferuje przyzwoitą dynamikę, dobrą trwałość i umiarkowane spalanie. Wersja z silnikiem benzynowym cieszy się dużym uznaniem.
Audi Q5 8R
Audi Q5 8R to elegancki SUV klasy średniej, który od debiutu w 2008 roku zdobył uznanie dzięki komfortowi, zaawansowanym technologiom i solidnemu wykonaniu. Model charakteryzuje się przestronnym wnętrzem, które dzięki wysokiej jakości materiałom wykończeniowym zapewnia luksusowe wrażenia. Bagażnik o pojemności 540 litrów z możliwością zwiększenia do 1560 litrów sprawia, że Q5 świetnie sprawdza się jako auto rodzinne.
Napęd quattro, standardowy we wszystkich wersjach, daje pewność prowadzenia w różnych warunkach. Samochód radzi sobie zarówno na asfalcie, jak i na śliskich czy nierównych nawierzchniach. Prowadzenie jest przewidywalne, a zawieszenie dobrze tłumi nierówności, co zwiększa komfort jazdy.
Gama silników obejmuje zarówno jednostki benzynowe, jak i diesla. Wśród benzynowych warto wyróżnić silnik 2.0 TFSI, oferujący moc od 180 do 230 KM, oraz bardziej dynamiczny 3.0 TFSI o mocy 272 KM. Dla osób preferujących diesle dostępny był oszczędny 2.0 TDI (143–190 KM) oraz mocniejszy 3.0 TDI (240–258 KM). Szczególnie polecany jest 3-litrowy diesel o mocy 240 KM, który oferuje dobrą dynamikę, umiarkowane spalanie i większą trwałość w porównaniu do 2.0 TDI. Silniki benzynowe są mniej podatne na problemy związane z wtryskiwaczami czy DPF, co czyni je bardziej bezproblemowymi w eksploatacji.
Przy wyborze używanego Audi Q5 8R warto zwrócić uwagę na historię serwisową i stan techniczny auta. Regularnie serwisowane egzemplarze mogą zapewnić wiele lat komfortowej i bezproblemowej jazdy. Jeśli zależy Ci na trwałości, wersja z 3-litrowym dieslem będzie dobrym wyborem.
Toyota RAV4 czwartej generacji
Toyota RAV4 czwartej generacji to SUV, który od debiutu w 2013 roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Jego niezawodność, trwałość i niskie koszty eksploatacji sprawiają, że jest częstym wyborem na rynku wtórnym. W porównaniu do poprzedniej generacji, RAV4 IV oferuje bardziej przestronne wnętrze, nowoczesny design i bogatsze wyposażenie. Bagażnik o pojemności 547 litrów, powiększany do 1746 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, zapewnia dużą funkcjonalność, co czyni go idealnym samochodem rodzinnym.
Gama silników obejmuje zarówno benzynowe, diesle, jak i hybrydy. Benzynowy 2.0 Valvematic o mocy 151 KM to jeden z najczęściej wybieranych silników, ceniony za niezawodność i dobrą dynamikę. Mocniejszy 2.5 o mocy 178 KM oferuje lepsze osiągi, ale jest rzadziej spotykany. Wśród diesli dostępne były jednostki 2.0 D-4D (124 KM) oraz 2.2 D-CAT (150 KM), które sprawdzają się w trasie, choć nie są pozbawione wad – niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z pompą wody i łożyskami kół. Warto również wspomnieć o hybrydowej wersji 2.5 Hybrid (197 KM), która łączy oszczędność paliwa z dobrą dynamiką i cichą pracą w mieście.
Napęd hybrydowy w RAV4 IV to duży atut, szczególnie dla osób, które poruszają się głównie w mieście. System hybrydowy jest niezawodny i pozwala na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji, co czyni tę wersję coraz bardziej pożądaną na rynku wtórnym. Jak widzisz, dobre właściwości jezdne to tylko jedna z wielu zalet tego modelu.
Peugeot 3008 drugiej generacji
Peugeot 3008 drugiej generacji to SUV, który wyróżnia się designem i komfortem jazdy. Jego przestronne wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy i pasażerach, oferując wysoki poziom elegancji oraz nowatorskie rozwiązania, takie jak wirtualny kokpit i-Cockpit. Elementy wykończenia wnętrza, starannie dobrane materiały i bogate wyposażenie sprawiają, że auto wyróżnia się w segmencie SUV-ów. Nawet Mercedes GLK nie dorówna takiemu pojazdowi.
3008 II jest dostępny z silnikami benzynowymi i diesla – wszystkie z napędem na przednią oś. W gamie benzynowej najpopularniejsze jednostki to 1.2 PureTech o mocy 130 KM i mocniejszy 1.6 THP o mocy 165 KM. Obie oferują dobrą dynamikę, choć silnik 1.2 PureTech bywa problematyczny – użytkownicy zgłaszali nadmierne zużycie rozrządu, co wymaga regularnej kontroli i serwisowania. Wśród diesli na uwagę zasługują jednostki 1.5 BlueHDi (130 KM) oraz 2.0 BlueHDi (150-180 KM). Są one cenione za oszczędność paliwa i odpowiednią dynamikę, zwłaszcza na dłuższych trasach.